studio υπο το μηδεν

χωρος θεατρικης ερευνας

Κριτική για Βαϊμάρη 2013 – Hot Doc

Posted in Βαϊμάρη 2013

Κριτική για Βαϊμάρη 2013 – Hot Doc

vaimari 2013

HOT DOC

Κριτική θεάτρου από τους Κωνσταντίνο ΚαΪμάκη, Παναγιώτη Φρούντζο

 

ΒΑΪΜΑΡΗ 2013

«Χρειάζεται θάρρος για να μιλάς σε τέτοιους καιρούς για πράγματα τόσο χαμηλά και τόσο φτηνά, όπως το φαγητό και το σπίτι του εργαζόμενου, μέσα σε μια βοή από ξεφωνητά ότι το βασικό είναι το πνεύμα της θυσίας.» Τέτοιος διανοούμενος ήταν ο Μπέρτολτ Μπρεχτ και τέτοιου είδους πράγματα έγραφε – οι σύντροφοι ΔΗΜΑΡίτες ας του συγχωρήσουν τη διαλεκτική του συμπόρευση με την ανατρεπτική ορμή του προλεταριάτου, αφού το επινόημα της καταδίκης της βίας, από όπου και να προέρχεται, είναι ύστερο του Μπρεχτ. Στρατευμένος σε μια υπόθεση – στην υπόθεση του ταξικού αγώνα – , δεν μασούσε τα λόγια του και ξεμπρόστιαζε στην εργατική τάξη το ψευδεπίγραφο των κυρίαρχων ιδεών, με τις οποίες την είχαν εμποτίσει οι αστοί. Ο σκηνοθέτης Νίκος Καραγέωργος και η ομάδα studio «Υπό το μηδέν» διαμόρφωσαν το δεύτερο όροφο στην Επικούρου 8-10, στου Ψυρρή, μια παλιά βιοτεχνία σε έναν μη-τόπο θεατρικό, ή μάλλον σε ένα πεδίο ζωής. Επιλέγοντας και συνθέτοντας κείμενα από μονόπρακτα, δοκίμια, ποιήματα και τραγούδια του Μπρεχτ και έχοντας ως άξονα και αρμό αποσπάσματα από το «Πέντε Δυσκολίες για να Γράψει Κανείς την Αλήθεια», η ομάδα ξεσκεπάζει την αληθινή φύση του φασισμού – οι καπιταλιστές σε συνθήκες γενικευμένης πολιτικοκοινωνικής κρίσης ενεργοποιούν τα φασιστικά κατακάθια – και τον απογυμνώνει από τα όποια καλλωπιστικά στοιχεία φροντίζει το σύστημα να τον επιδαψιλεύσει, παρουσιάζοντας την ωμότητα και τη βία που τον χαρακτηρίζουν.