studio υπο το μηδεν

χωρος θεατρικης ερευνας

Deadline, Βασιλης Μπουζιωτης

Posted in Deadline

Deadline, Βασιλης Μπουζιωτης

«Deadline» ή αλλιως… Οι αριθμημενοι

Μια ακόμα πειραματική παράσταση παρουσιάζει το «Studio υπό το μηδέν» και αυτή δεν είναι άλλη από απ’ το «Deadline» που έχει βασιστεί στο σουρεαλιστικό παραμύθι του Κανέτι  «Οι αριθμημένοι» και παρουσιάζεται σε μια ανάγνωση στο «Από μηχανής θέατρο».

Πώς θα σας φαινόταν αν σας έλεγαν 29 ή 35 ή 89 και αν ο αριθμός αυτός ήταν η ηλικά που θα… πεθαίνατε; Στο έργο του Κανέτι «Οι αριθμημένοι», οι άνθρωποι έχουν… αριθμούς αντί για ονόματα, γιορτάζουν τον θάνατο σαν γενέθλια, θέλουν να σκοτώσουν και δεν μπορούν, ζουν ευτυχισμένοι επειδή ξέρουν πότε θα τους συμβεί αυτό που φοβούνται περισσότερο από όλα. Πάντα, όμως, υπάρχει κάποιος που αμφισβητεί…

Το «Deadline» που εμπνεύστηκε, έστησε, οργάνωσε και ανέβασε στη σκηνή ο Νίκος Καραγέωργος  στηρίζεται στους «Αριθμημένους» μα προχωρά πιο μπροστά απ’ αυτούς, κάνει μια καινούρια «ανάγνωση», πιο σύγχρονη που «απογειώνει» το σουρεαλιστικό στοιχείο του. Και εδώ είναι το ενδιαφέρον που έχουν οι πειραματικές παραστάσεις, οι οποίες «φωτίζουν» διαφορετικά κάποια έργα και τα οδηγούν αλλού.

Έχει σημασία το να πειραματίζεται κανείς πάνω σε φόρμες, διαφορετικές προτάσεις και να παίρνει καινούρια «ρίσκα», να βάζει πρωτότυπα «στοιχήματα». Αρκεί αυτό να δηλώνεται. Αρκεί να μην καπελώνει το έργο, αλλά να του δίνει νέο σχήμα, όπως γίνεται εδώ με τους «Αριθμημένους» του Κανέτι.

Η παράσταση του Καραγέωργου έχει έξοχα σκηνοθετικά ευρήματα κάποια στιγμή όμως γίνονται τόσα που «θαμπώνουν» το «όλον», διαθέτει εξαιρετική ατμόσφαιρα και κινηματογραφικούς ρυθμούς και κυρίως διαθέτει μια καλοδιδαγμένη ομάδα που υπηρετεί με  «ευλάβεια» θαρρείς το σκηνοθετικό όραμα.

Η ευέλικτη ομάδα του «Studio υπό το μηδέν» κάνει δουλειά υποδειγματική και πετυχαίνει ένα δεμένο σύνολο. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν για την υποκριτική τους δεινότητα οι Μάριος Αθανασίου, Ηλίας Ποιμενίδης, Δέσποινα Ησαΐα, Βάλια Καπερώνη.

Κριτική Deadline, Βασίλης Μπουζιώτης, στη στήλη Εργοκριτική, από το Έθνος της Κυριακής,